miercuri, 11 mai 2011

Expoziţia "Presiumbre", Galeria Casa Matei, Cluj-Napoca 2011




conceptul expozitiei PRESIUMBRE

  Denumirea proiectului îşi are originea de la jocul cuvintelor presiune şi umbră. O astfel de abordare a suprafeţei permite rezultatul unor imagini la fel de convingătoare şi expresive precum o pictură, sculptură sau un desen.
Doar cu ajutorul luminii poţi descifra ceea ce am creat, şi nu orice fel de lumină şi nu pusă oriunde. Este necesară o lumina specială amplasată într-un loc anume, care sa redea sub un anumit unghi umbra dorită, astfel descifrând mesajul.
Totul este alb, curat şi pur, aceasta este forma de prezentare care am ales-o. Subiectul lucrărilor constă în portrete de copii şi bătrâni. Albul foii reprezintă inoncenţa, gingaşia copilariei pe când relieful brut în foaia albă trimite cu gândul la ridurile bătrânilor, la anii pe care îi duc în spate şi greutăţile vieţii. Ambii sunt puşi pe aceeaşi scară de valori, ambii facând parte din acelaşi ciclu al vieţii, întrucât acolo unde este un început, există şi un sfârşit. Din punctul meu de vedere, aceste două generaţii seamană foarte mult între ele, pentru că ambele personaje pot să atingă un nivel superior de exprimare, mai simplu spus o exprimare pură. Copiii ating acest nivel din simplul motiv că ei nu au experienţa necesară şi se exprimă aşa cum simt, pe când bătrânilor le-au trebuit o viaţă de muncă şi exerciţiu ca să se exprime pur aşa cum simt ei, să-şi poată controla gândurile şi acţiunile fară a fi influenţaţi necontrolat din exterior. Până şi faptul că ambii au nevoie de ajutor îi pot pune pe acceaşi treapta a unui ciclu de transformare, copiii fiind neândemnatici iar batrânii prea slăbiţi.
Perioada dintre cele două generaţii este una de continuă căutare şi regasire, de frământări şi incertitudini, totul este instabil, incert, iar acestea îşi pun amprenta în tot ceea ce fac. Scopul acestor căutari este de a găsi esenţa lucrurilor şi să fii fericit. Din acest punct de vedere am ales ca subiect copiii şi bătrânii, care de alfel, sunt persoane din familia mea, şi încercând sa mă îndepărtez, pentru a putea analiza obiectiv relaţia dintre ei şi restul.
Aceasta a fost ideea mea şi am încercat să gasesc modalitatea cea mai optimă pentru a o dezvălui lumii.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu